
Dezavantajele comertului electronic
Chiar daca avantajele comertului electronic sunt evidente fata de comertul traditional, in mod inevitabil, vor aparea si unele probleme atunci cand decideti sa intrati singuri in lumea comertului electronic. Prin urmare, in interesul echilibrului, ne-am gandit sa prezentam potentialele capcane pe care le-ati putea intalni in timpul migratiei dvs. catre comertul electronic.
Increderea clientilor in comertul electronic
Increderea este un cuvant mare in comertul electronic si poate veni in mai multe forme diferite. O solutie de plata sigura, cum ar fi Paypal, poate ajuta la increderea pe cae trebuie sa o aiba oamenii care viziteaza site-ul dvs. Utilizarea unui sistem de recenzare, cum ar fi Trustpilot sau inregistrarea site-ului dvs. ca magazin de incredere Google, sunt doar doua modalitati de a opri aceste bariere potentiale.
Ce se intampla daca solutia dvs. de plata nu mai functioneaza?
Aveti cunostinte de cod HTML, CSS sau Javascript pentru a corecta problemele de codificare? Daca doriti sa creati un banner sau sa personalizati grafica in magazinul online, aveti experienta de web design?
Daca nu puteti rezolva singuri aceste probleme, este posibil sa aveti nevoie sa externalizati. Din fericire, solutiile moderne de comert electronic cum ar fi Shopify, WooCommerce si BigCommerce, ofera servicii specializate pentru a va ajuta in cazul aparitiei acestor probleme.
Concurenta: Intrucat costurile initiale ale derularii unei afaceri de comert electronic sunt atat de mici face ca piata de profil sa fie saturata. Prin urmare, este vital sa va desfasurati in avans cercetarea si sa gasiti o nisa mai putin aglomerata.
Lipsa prezentei fizice: Desi acest lucru se imbunatateste de-a lungul timpului, faptul ca vizitatorii nu vad sau nu pot simti ca vreunul dintre produsele dvs. poate fi un dezavantaj.
Calea de a evita acest lucru poate fi atenuata dupa cum urmeaza
- Oferta promotionala
- Adaugati imagini de inalta rezolutie
- Afisati clienti utilizand produsele dvs.
- Includeti videoclipuri in care au fost folosite produsele dvs.
- Includeti o descriere foarte detaliata a produselor dvs.
- Plasati o sectiune de intrebari frecvente pe fiecare pagina de produs.
Cheltuieli initiale: Cea mai mare problema cu comertul electronic este de a incepe si de a va asigura ca toate vanzarile sunt importante. Pentru aceasta, ar putea fi necesar sa cheltuiti niste bani pentru a face unele investitii. Iata cateva modalitati excelente si rentabile de a incepe:
- Campania de publicitate Google;
- Ferestre pop-up pentru colectarea datelor;
- Trimitere de e-mailuri;
- Automatizarea postarilor in social-media cu ajutorul unor platforme precum Hootsuite sau Buzzfeed.