Daca pentru recrutare firmele foloseau pana nu demult canalele clasice de publicitate (anunturi in ziar sau apelau la agentii de recrutare), e momentul erei digitale sa deschida noi orizonturi.

Retelele de socializare au impanzit lumea, iar cei care se ocupa de marketing deja posteaza detalii despre evenimente si oferte speciale pe Facebook, pun pe blog noutati si promoveaza pe Pinterest, Twitter sau Instagram. Astfel n-a durat mult pana retelele de socializare au luat cu asalt locul intai in preferintele angajatorilor ca sursa de recrutare.

De ce sa recrutezi prin intermediul retelelor sociale

In ziua de azi reţelele de socializare devin treptat canalul principal prin care firmele isi anunta locuri de muncă noi, initiaza contacte cu potentiali angajati si trimit informatii despre companie.

Recrutarea prin reţelele de socializare este uimitor de fiabila. După ce v-ati creat un profil pe o retea de socializare nu mai trebuie sa platiti costuri suplimentare pentru ceea ce postati sau pentru publicarea de anunturi de angajare. Deşi unele site-uri pot percepe o plata pentru promovarea de astfel de anunturi, puteţi profita de promovarea organica gratuita rugandu-i pe angajaţi, fani şi clienţi să dea „share” la postari pe reţele de socializare unde au cont.

Agenţii de recrutare pot căuta candidaţi prin reţelele de socializare la fel de bine cum ar face-o prin anunţurile traditionale.

Recrutarea prin intermediul retelelor de socializare are o serie de beneficii complexe pentru angajatorii si persoanele din domeniul resurselor umane.

Recrutarea prin intermediul reţelelor de socializare este foarte rapida, fata de retelele traditionale. Informatiile circula iute, se viralizeaza, iar timpul in care gasiti personal potrivit pentru angajare se reduce foarte mult. Oamenii dau „share” postarilor de job, iar unii utilizatori raspund anuntului imediat si astfel in doar câteva ore puteţi avea deja o lista scurta de candidati.

Pe de altă parte, atunci când postaţi un anunţ privind un loc de muncă disponibil pe reţelele de socializare, lucrurile se pun imediat în mişcare. Oamenii dau „share” postării dvs., unii utilizatori răspund.

Candidatii care sunt angajaţi ca urmare a campaniilor de angajare petrecute prin intermediul retelelor de socializare sunt adesea mai competenti ca angajatii recrutati prin metodele traditionale. Acest lucru se datoreaza faptului ca utilizatorii retelelor de socializare sunt, in general, oameni care gandesc in perspectivă, inovatori şi pasionaţi de tehnologie.

Persoanele care recrutează trebuie să facă tot posibilul ca firmele pe care le reprezinta sa fie prezentate intr-un mod cat mai interesant potentialilor candidati, în special cand specialistii sunt putini si piata e competitiva.