Planul de purificare a aerului din Amsterdam va fi pus in aplicare pe parcursul mai multor ani si va afecta nu numai automobilele, ci si motoretele si alte tipuri de motoare.
Programul „Clean Air” va elimina poluarea din Amsterdam
Amsterdam a anuntat un plan de interzicere a circulatiei autovehiculelor pe benzina si diesel pe drumurile urbane pana in 2030. Potrivit studiului, emisiile nocive reduc speranta de viata a locuitorilor capitalei olandeze cu fiecare an care trece.
„Poluarea este un ucigas invizibil si unul dintre cele mai mari pericole pentru sanatatea locuitorilor din Amsterdam”, spune declaratia oficiala de lansare a acestui program.
Se numeste „Clean Air” si se va desfasura in mai multe etape. Din anul 2020, pe drumurile din Amsterdam vor fi interzise a fi conduse autovehicule diesel si pe benzina cu varsta de peste 15 ani.
Incepand cu anul 2022, autobuzele vor intra sub incidenta restrictiilor si, pana in 2025, interdictia se va extinde si la barcile cu motor ce navigheaza pe canale, precum si la motorete.
„Pana in 2030, toate transporturile din toate zonele orasului ar trebui sa produca emisii zero”, au declarat dezvoltatorii planului „Clean Air”.
Chiar daca este benefic, „Clean Air” are si opozanti
In acelasi timp, orasul intentioneaza sa stimuleze introducerea vehiculelor electrice si sa ofere acces facil la statiile de incarcare pentru fiecare proprietar al unui astfel de vehicul. In prezent, in Amsterdam exista aproximativ 3.000 de puncte pentru incarcarea vehiculelor electrice, iar pana in 2025 numarul lor ar trebui sa creasca la cel putin 16.000, iar in cea mai optimista versiune – la 23.000.
Au existat si adversari ai unei astfel de initiative. Activistii Asociatiei RAI, care se opun interdictiei privind utilizarea benzinei si a vehiculelor diesel, considera ca nu toti locuitorii capitalei Olandei vor putea sa-si permita luxul unui vehicul electric si, in curand, vor ramane fara vehicule personale. „Acest plan face din Amsterdam un oras al bogatilor”, spun protestatarii.
Cu toate acestea, este putin probabil ca protestul lor sa influenteze cumva decizia autoritatilor si a ecologistilor. Aceasta practica exista deja in multe tari. Statele dezvoltate se ocupa de sanatatea cetatenilor lor si doresc sa le salveze sanatatea de efectele nocive ale substantelor poluante.
Sursa articolului: The Guardian